Zo'n groen gebouw vereist uiteraard een duurzame manier van bouwen. "We werken zoveel mogelijk met emmissieloos materieel en duurzame materialen", somt Cor op. "Het meest innovatieve onderdeel van de remise is het SolarEis systeem. Dat is een groot ijsbufferbassin dat we in de zomer gebruiken om het gebouw te koelen en in de winter om te verwarmen. Heel comfortabel voor de chauffeurs dus. En daarmee heb je een retourticket voor duurzaamheid!"
"Dit pand en het omliggende stallingsterrein bieden vanaf 2025 plek aan maar liefst 180 elektrische bussen", vertelt projectmanager Cor van der Vorm. "Die kunnen we hier stallen en laden. Daarnaast komen er een wasstraat, vier onderhoudsstraten en een keuringsstraat. Bovendien bouwen we een compleet kantoorgebouw, inclusief een kantine voor alle chauffeurs." Riolering, waterberging, verlichting, een immens netwerk aan laadvoorzieningen en als bekroning een groen natuurdak: het bouwteam heeft heel wat expertise aan boord om de busremise te realiseren. Naast Van der Ven en KWS bestaat het team uit Hoppenbrouwers, Holland Scherm, Gebr. Van Kessel en Vialis. "Een multidisciplinairder project dan dit vind je niet snel", beaamt Cor.
Noord-Brabant is hard op weg om haar openbaar vervoer te verduurzamen. Met de nieuwe busremise in Breda gaat de provincie de komende jaren flinke meters maken. Tussen de Druivenstraat en Oosterhoutse busbaan in Breda verrijst de nieuwe busremise.
VOLGEND ARTIKEL
Dit magazine in je mailbox?
Meld je hier aan!
Zo'n groen gebouw vereist uiteraard een duurzame manier van bouwen. "We werken zoveel mogelijk met emmissieloos materieel en duurzame materialen", somt Cor op. "Het meest innovatieve onderdeel van de remise is het SolarEis systeem. Dat is een groot ijsbufferbassin dat we in de zomer gebruiken om het gebouw te koelen en in de winter om te verwarmen. Heel comfortabel voor de chauffeurs dus. En daarmee heb je een retourticket voor duurzaamheid!"
"Dit pand en het omliggende stallingsterrein bieden vanaf 2025 plek aan maar liefst 180 elektrische bussen", vertelt projectmanager Cor van der Vorm. "Die kunnen we hier stallen en laden. Daarnaast komen er een wasstraat, vier onderhoudsstraten en een keuringsstraat. Bovendien bouwen we een compleet kantoorgebouw, inclusief een kantine voor alle chauffeurs." Riolering, waterberging, verlichting, een immens netwerk aan laadvoorzieningen en als bekroning een groen natuurdak: het bouwteam heeft heel wat expertise aan boord om de busremise te realiseren. Naast Van der Ven en KWS bestaat het team uit Hoppenbrouwers, Holland Scherm, Gebr. Van Kessel en Vialis. "Een multidisciplinairder project dan dit vind je niet snel", beaamt Cor.
VOLGEND ARTIKEL
Noord-Brabant is hard op weg om haar openbaar vervoer te verduurzamen. Met de nieuwe busremise in Breda gaat de provincie de komende jaren flinke meters maken. Tussen de Druivenstraat en Oosterhoutse busbaan in Breda verrijst de nieuwe busremise.